Remco Hoeymans Bewegend en spelend rekenonderwijs

Bewegend en spelend rekenonderwijs

Het huidige onderwijs is vrij passief. Er wordt steeds meer onderzoek gedaan naar het effect van bewegend en spelend leren, maar op basisscholen is het vaak nog onwennig. Dit heeft mede te maken met de vraag: ’Waar begin ik?’. Terwijl de bereidwilligheid er echt wel is. Met deze workshop wordt er gewerkt aan visievorming. ‘Wat willen jullie graag? Met welke achterliggende argumenten willen jullie dat?’ Daarnaast krijgen jullie op het niveau waar jullie staan, handige handvatten om het bewegend en spelend leren in te zetten. Bij deze workshop ontvangen jullie de bundel ‘Bewegend en spelend rekenen’, vol met activiteiten bij de rekendomeinen van tellen tot aan breuken en van meten tot aan grafieken. Daarnaast leren jullie ook zelf bewegende en / of spelende rekenactiviteiten te ontwerpen, bijpassend aan de doelen waaraan jullie willen werken.

Aan het eind van deze workshop…

  • is de visie verbreed over bewegend en spelend leren.
  • kunnen jullie bewegend en spelend leren integreren in de lessen.
  • doen jullie inspiratie op voor bewegende en spelende rekenactiviteiten.
  • hebben jullie handvatten om direct met bewegend en spelend leren te kunnen starten.
  • ontvangen jullie de bundel ‘Bewegend en spelend rekenen’ vol met ideeën voor de groepen 1 t/m 8 om direct in de praktijk te brengen.

4 thoughts on “Bewegend en spelend rekenonderwijs”

  1. Graag wil ik wat meer info betreffende de workshop.
    We zijn als school ons aan het oriënteren op een nieuwe rekenmethode en zijn momenteel met de visievorming bezig.

  2. Beste Remco,
    Wij hebben 24 februari een studiedag. Ik zou graag wat meer informatie willen over de workshop. De kosten, de tijd en of de datum zou passen.
    mvg Valeska Wolfs

    1. Deze vraag heb ik via de mail beantwoord. De tijd en de inhoud van mijn workshops zijn maatwerk. Bij voorkeur duren de workshops tussen de 1,5 en de 3 uur. Indien gewenst kunnen er ook uitstapjes naar taal, spelling en lezen gemaakt worden. De workshops gaan over bewegend rekenonderwijs, maar vanuit het oogpunt van de Dynamische Schooldag. De workshops zijn altijd interactief en verdieping en het zelf ervaren wisselen elkaar af.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *