Search for:

Door de jaren heen komt er steeds meer aandacht voor het belang van automatiseren. Geautomatiseerde kennis is nodig om plaats vrij te houden in het werkgeheugen voor de context of de complexere opgaven. Zonder geautomatiseerde kennis, zou het kind al snel overvraagd kunnen worden. De nieuwe rekenmethodelijn maakt veelal gebruik van een rekenmuur, om de leerlijn automatiseren inzichtelijk te maken. Maar hoe zet je deze rekenmuur goed in? Wat voor een informatie krijg je uit de toetsing? Wat doe je met deze informatie? En hoe deel je nou efficiënt je automatiseertijd in?

Met behulp van een workshop of een implementatietraject, krijg je antwoord op voorgaande vragen en krijg jij alle leerlingen goed in beeld. Het maakt je kritisch op toetsen en het vergroot je kennis omtrent het analyseren van de gegevens. Er wordt aandacht besteed aan het automatiseren vanuit de methodes en aan het aanpassen van de automatiseerlijn aan de wensen van de school. Ook krijg je praktische tips om het automatiseerproces invulling te geven.

Interesse? Neem gerust contact op en dan onderzoeken we samen waar de behoeftes liggen en wat daarbij het best passende is voor de school.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *