Platform Dynamische Schooldag

Al een tijdje zijn we druk bezig met het opzetten van een nieuw platform: Platform Dynamische Schooldag. Een samenwerking tussen ‘van Gelder in beweging’ (Wim van Gelder), ‘Skills2Move’ (Sylvia Goossens en Freya Verzijlbergh) en HoeymansRekenen (ikzelf). Op 14 april 2022 hebben wij ons officieel aangemeld bij de Kamer van Koophandel.

Alleen Wim kon er op het moment van inschrijven helaas niet bijzijn.

Ook al was onze officiele aanmelding pas op 14 april, toch hadden wij op zaterdag 2 april onze lancering tijdens het congres Bewegend Leren vanuit Onderwijswereld-PO.

Naast dat wij druk bezig zijn met de voorbereidingen voor onze eerste studiedag vanuit ons platform, woensdag 9 november 2022, zijn we ook druk bezig met het creëren van materialen. Zo zijn wij dozen met kaartjes aan het maken, waarmee je zeer eenvoudig kunt differentiëren tijdens je bewegend leren activiteit. De eerste 3 dozen staan al in onze webshop! Die van de ‘Getalkaartjes‘, van ‘Vermenigvuldigen‘ en van ‘Delen‘. We zijn nog bezig met de doos van ‘Breuken, procenten en kommagetallen’, en met die van ‘Optellen en Aftrekken a.d.h.v. de rekenmuur van Bareka’.

Het is en blijft genieten van de mensen die ik tijdens mijn werk tegenkom en de werkzaamheden waarmee ik bezig ben. Van bewegend rekenonderwijs tot rekendidactiek. Zolang het met rekenen te maken heeft, maak ik mezelf er hard voor. En als kers op de taart, kan rekenen natuurlijk een prima onderdeel zijn van een Dynamische Schooldag! Inspiratie nodig om ook met bewegend rekenonderwijs aan de slag te gaan? Kijk dan hier voor de bundel ‘Bewegend en spelend rekenen’ of klik hier voor lesinspiratie vanuit ons nieuwe platform. Interesse in een workshop of heb je een andere vraag? Mail dan naar info@hoeymansrekenen.nl.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Related Post

TijdsbesefTijdsbesef

6 inspiratoren uit het onderwijs bundelden hun krachten en maakten een advance kalender voor de Kerst, met elke week een mini thema. Bij het laatste thema, thema ’tijd’, mocht ik