Zoek naar:

Samen kunnen we het onderwijs verbeteren en het beste uit ieder kind halen, zonder daarbij de leerkrachten te overbelasten of de leerlingen te overvragen!

In het huidige basisonderwijs zitten we veelal achter een tafeltje te werken. Daarbij hanteren we nog vaak vaste niveaugroepen en leunen we vaak op de methodes. Natuurlijk zijn de methodes gemaakt om de leerkracht zoveel mogelijk te ondersteunen en te zorgen dat alle doelen aan bod komen voor de leerlingen. Maar hoe goed een methode ook is, zonder de leerkracht stelt het niks voor.

De leerkracht maakt het verschil en met een goede leerkracht krijgen de leerlingen plezier in school en worden mooie resultaten behaald. Het is tijd om de leerkracht meer de leiding te geven. Graag ondersteun ik de leerkracht om met kleine aanpassingen gerichter te kunnen observeren en om per les de onderwijsbehoeftes van de leerlingen in beeld te brengen.

Omdat we in het basisonderwijs met jonge kinderen werken, wil ik graag het onderwijs wat minder aan een tafel en op papier zien. Leren is zo veel meer dan dat! Het is tijd om verder te kijken dan een tafel en verder dan de muren van het klaslokaal.

Met bewegend en spelend rekenonderwijs, wordt het aanbod verrijkt. Het welbevinden stijgt en ook voor de leerkracht gaat het verschil maken. Dit hoef je niet alleen te doen. Krijg inspiratie van deze website en maak gebruik van de kennis en ervaringen van collega’s.

Ook kun je de bundel ”Bewegend en spelend reken” aanschaffen. Deze beweegbundel biedt activiteiten voor de groepen 1 tot en met 8, die direct uit te voeren zijn in de praktijk. Zie hierover meer informatie op de pagina bewegend leren of mail naar info@hoeymansrekenen.nl en schaf de bundel aan voor € 24,99 excl. verzendkosten.