Search for:
Platform Dynamische Schooldag

Al een tijdje zijn we druk bezig met het opzetten van een nieuw platform: Platform Dynamische Schooldag. Een samenwerking tussen ‘van Gelder in beweging’ (Wim van Gelder), ‘Skills2Move’ (Sylvia Goossens en Freya Verzijlbergh) en HoeymansRekenen (ikzelf). Op 14 april 2022 hebben wij ons officieel aangemeld bij de Kamer van Koophandel.

Alleen Wim kon er op het moment van inschrijven helaas niet bijzijn.

Ook al was onze officiele aanmelding pas op 14 april, toch hadden wij op zaterdag 2 april onze lancering tijdens het congres Bewegend Leren vanuit Onderwijswereld-PO.

Naast dat wij druk bezig zijn met de voorbereidingen voor onze eerste studiedag vanuit ons platform, woensdag 9 november 2022, zijn we ook druk bezig met het creëren van materialen. Zo zijn wij dozen met kaartjes aan het maken, waarmee je zeer eenvoudig kunt differentiëren tijdens je bewegend leren activiteit. De eerste 3 dozen staan al in onze webshop! Die van de ‘Getalkaartjes‘, van ‘Vermenigvuldigen‘ en van ‘Delen‘. We zijn nog bezig met de doos van ‘Breuken, procenten en kommagetallen’, en met die van ‘Optellen en Aftrekken a.d.h.v. de rekenmuur van Bareka’.

Het is en blijft genieten van de mensen die ik tijdens mijn werk tegenkom en de werkzaamheden waarmee ik bezig ben. Van bewegend rekenonderwijs tot rekendidactiek. Zolang het met rekenen te maken heeft, maak ik mezelf er hard voor. En als kers op de taart, kan rekenen natuurlijk een prima onderdeel zijn van een Dynamische Schooldag! Inspiratie nodig om ook met bewegend rekenonderwijs aan de slag te gaan? Kijk dan hier voor de bundel ‘Bewegend en spelend rekenen’ of klik hier voor lesinspiratie vanuit ons nieuwe platform. Interesse in een workshop of heb je een andere vraag? Mail dan naar info@hoeymansrekenen.nl.

Actief rekenen bij Getal & Ruimte Junior

Samen met Noordhoff ben ik bezig met een doorontwikkeling van de rekenmethode Getal & Ruimte Junior. Daarbij zijn we het ‘actief leren rekenen’ aan het uitbreiden. Meer lezen? Lees dan het whitepaper, bekijk de lestips of meld je aan voor onze webinar op woensdag 30 maart. https://www.noordhoff.nl/basisonderwijs/rekenen/getal-en-ruimte-junior/groep-3-een-stevige-basis


Samen maken we het rekenonderwijs actiever!

Lees hieronder direct het Whitepaper ‘Actief rekenonderwijs’:

Kurken, het actieve automatiseringsspel!

Ook bezig met de afnames van CITO? En wordt daarbij ook het niveau van automatiseren in beeld gebracht? Een goede analyse hiervan met een concreet plan van aanpak die hierop afgestemd is, verkleint de kans op hiaten. De rekenmuur kan verdere diepgang geven over de benodigde bouwstenen voor een stevig fundament. Sinds kort is er een nieuw automatiseringsspel die met een ruime 40 variatie gerichte oefening geeft aan de bouwstenen van de rekenmuur. KURKEN. Het actieve rekenspel dat leidt tot tempoverhoging, specifiek op de bouwsteen die je wilt trainen of op het flexibel toepassen van de hoofdbewerkingen. Ideaal om op te nemen in je plan van aanpak. Al spelenderwijs werken aan de bouwstenen, maakt het leren leuk en houdt de leerlingen gemotiveerd. Nieuwsgierig geworden? Kijk op https://kurken1975.nl/het-spel/.

KURKEN
Onthoud beter, reken sneller